دسته‌بندی محصولات

گندم‌سیاه (باکویت) - ساغلام

از {{model.count}}

800 گرمی

تعداد
نوع
175,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
مقایسه
کمی صبر کنید...

گندم سیاه دانه‌ای فاقد گلوتن است که به‌صورت دمنوش، بلغور، آرد و نودل مصرف می‌شود. بلغور گندم سیاه مانند برنج به عنوان عنصر اصلی بسیاری از غذاهای سنتی و قدیمی آسیایی و اروپایی به کار می‌رود. این محصول به‌دلیل برخورداری از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی زیاد، به عنوان یک مادۀ غذایی سالم شناخته و محبوب شده‌است. ارزش غذایی گندم سیاه به میزان قابل توجهی از بسیاری غلات بیشتر است.

باکویت برای افرادی که به گندم آلرژی دارند و افراد مبتلا به سلیاک  بسیار مفید است. باکویت سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و مقدار زیادی پروتئین  است و همین طور تمام هشت اسیدآمینۀ ضروری در باکویت یافت می‌شود. برخی از  خواص باکویت عبارت است از:

کاهش وزن: باکویت نسبت به جو و گندم کالری  کمتری دارد، بدون کلسترول و چربی اشباع شده است، و سرشار از فیبر است. این  ترکیب غذایی باعث جلوگیری از پرخوری و کنترل میزان قند خون می‌شود.

پیشگیری  از دیابت: به‌دلیل چربی بسیار ناچیز و کم‌کالری‌بودن، باکویت یک خوردنیِ  عالی برای افراد دیابتی است. این دانه باعث تقویت دیواره‌های مویرگ‌ها  می‌شود و احتمال خون‌ریزی در افراد دیابتی را کاهش می‌دهد. باکویت سرشار از  D-chiro-inositol است که در افراد دیابتی به میزان کافی وجود ندارد. این  ماده جهت هدایت درست انسولین در بدن بسیار مهم است.

کاهش فشار خون: باکویت منبعی غنی از منیزیم است که از طریق آرام‌کردن عروق خونی به بهبود  فشار خون کمک می‌کند. درنتیجه به‌طور طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی  مضر می‌توانید با مصرف باکویت فشار خون خود را کنترل نمایید.

محافظت  از بدن در برابر سرطان: مطالعات نشان می‌دهد مصرف رژیم غذایی غنی از فیبر  دانه‌های کامل مانند باکویت خطرِ ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. در  واقع، زنان پیش از یائسگی که فیبر حاصل از غلات کامل را مصرف می‌کنند کمتر  از بقیه در معرض خطر  ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. خواص آنتی‌اکسیدانی  باکویت اغلب به عنوان پادزهری در برابر اشعهٔ ایکس استفاده می‌شود.

محافظت از پوست در برابر پیری و نور آفتاب: باکویت به سلامت پوست شما کمک می‌کند.  این دانه سرشار از پروتین است که در حفاظت از آسیب‌های پوستی ناشی از  خورشید بسیار مفید است. می‌توان آن را یک مادهٔ طبیعی ضدآفتاب در نظر گرفت،  زیرا از پوست در برابر اشعهٔ مضر خورشید محافظت می‌کند.

کمک به رشد مو: باکویت منبع غنی از ویتامین ب۶ است، که برای تقویت سلامت مو بسیار مفید  است. این ویتامین محلول در آب است و در بدن ذخیره نمی‌شود و بهتر است از  برخی مواد غذایی مانند باکویت دریافت شود.

دستور پخت
به‌ازای هر نفر، یک فنجان (100) گرم گندم سیاه به‌همراه دو فنجان آب و مقداری نمک و روغنِ مایع را به‌مدت 15 دقیقه داخل قابلمه می‌جوشانیم. پس از ته‌کشیدن آب آن، می‌گذاریم تا به‌مدت 5 دقیقه در شعلۀ کم اجاق دم بکشد. پس از آماده‌شدن، آن را می‌توان به‌دلخواه با انواع خورشت‌ها میل کرد.
ارزش تغذیه‌ای (در هر 100 گرم)
انرژی (کالری): 329 کیلوکالری
پروتئین: 12.6 گرم
چربی: 2.6 گرم
کربوهیدرات: 68.0 گرم
فیبر تغذیه‌ای: 10 گرم
پتاسیم: 460 میلی‌گرم
سدیم: 1 میلی‌گرم
کلسیم: 1 %
آهن: 12 %
منیزیم: 56 %
ویتامین ب6: 10 %

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بدون تست حیوانی

بدون تست حیوانی

تمام محصولات «وجی‌بازار» بدون تست حیوانی است.
وگان

وگان

تمامی محصولات «وجی‌بازار» بدون مواد حیوانی است.